Taaltraject arnhem oosterbeek

Zwak in begrijpend lezen en spelling op de basisschool?
Sem had net geen dyslexie, maar hij had spelling altijd al moeilijk gevonden. Begrijpend lezen vond hij pas echt 'stom'. Zijn ouders dachten, dat er 'meer in zat'.
In het Taaltraject werkten we aan spelling en begrijpend lezen. Ik bracht voor Sem structuur aan in de spellingregels en we oefenden veel. Voor begrijpend lezen zocht ik naar onderwerpen die zijn interesse hadden. Hierdoor ging hij het leuker vinden en dat hielp bij het leren. Het was belangrijk om veel te herhalen en te oefenen. Zijn cijfers gingen na een periode gelukkig omhoog, net als zijn motivatie!

Wat zijn de mogelijkheden?

Dyslexie

Dyslexie en spellingproblemen
In het voorgezet onderwijs heeft veertien procent van de leerlingen een dyslexieverklaring. Dat is veel! Deze leerlingen hebben op de basisschool al moeite met spelling en daarna komen de andere talen daarbij. Dit vraagt om een speciale aanpak en een stevige basis op de basisschool. Ik heb al veel leerlingen met succes begeleid.

Engels en Frans

Engels moeilijker dan gedacht
Op de basisschool is er veel aandacht voor spelling. In de brugklas moet je dat opeens allemaal zelf doen. Niet vreemd, dat Tom vastliep met Nederlands en Engels. Hij stond voor beide vakken een  onvoldoende rond de kerst. Tijd voor actie! Mijn traject gaf hem extra uitleg en bood structuur. Dat hielp: zijn cijfers voor taal gingen omhoog!

Nederlands

Steeds weer die werkwoordspelling!
Spelling is al op de basisschool een belangrijk vak. In het voortgezet onderwijs vinden veel leerlingen het nog steeds lastig. Een goede basis is belangrijk en helpt straks in de brugklas, ook bij de andere talen. Doordat ik leerkracht en remedial teacher ben, kan ik de begeleiding voor spelling optimaal vormgeven.

Referenties

Weer bij met de lesstof

Mijn dochter zit op Vrijeschool Bovenbouw. Tijdens het schooljaar gaf ze aan dat ze begeleiding nodig had. Bij navraag werd Elise geadviseerd als een fijne en goede begeleider. Na enkele maanden was mijn dochter weer bij met de stof van Nederlands en Frans. Wat echter nog belangrijker is voor mij als moeder, is dat ze vol zelfvertrouwen is. Ik heb Elise ervaren als een vriendelijke, betrokken, doortastende en ervaren begeleider. Ik kan haar beslist adviseren!
Moeder van M, Zutphen

Meer grip op talen gekregen

Elise begeleidt onze dyslectische zoon al een tijd Engels en Nederlands. Als ouders zijn wij heel tevreden met haar aanpak, haar duidelijkheid en daadkracht. Hij heeft steeds meer grip op de talen gekregen, wat niet alleen fijn is voor zijn cijfers, maar ook voor zijn zelfvertrouwen. Hij geeft zelf aan, dat dit komt omdat Elise snapt wat hij lastig vindt en er veel verstand van heeft hoe je kinderen die dat moeilijk vinden iets kan leren. Ook kun je fijn bij haar werken.
M.K., Empe